Jako założyciel, lider produktu w Pinterest i PM dla kilku produktów w Google, a także partner ds. rozwoju w Initialized Capital, widziałem, jak wiele zespołów produktowych walczy o rozwój. Wiele produktów zaczyna się z hukiem. Niektóre znajdują dopasowanie produktu do rynku przy stałym wzroście. Kilka z nich przeszło przez okres hiper wzrostu. Ale najczęściej widziałem, jak większość z nich utrzymuje się, a następnie gaśnie.
"Założyciele wprowadzają swój produkt na rynek, zastanawiają się, dlaczego nie rozwija się on w zawrotnym tempie, a następnie natychmiast próbują naprawić problem".
Zwracają się do taktyk wzrostu, takich jak optymalizacja lejka on-boardingowego, SEO lub powiadomień push, zanim naprawdę zrozumieją, co budują i dla kogo budują. Może to spowodować początkowy wzrost krótkoterminowy.
Ostatecznie prowadzi to jednak do wysokiej rotacji potencjalnych klientów, przy jednoczesnym ignorowaniu problemów z podstawowym produktem.
Przed wypróbowaniem różnych taktyk wzrostu, takich jak rzucanie spaghetti w ścianę, startupy muszą spojrzeć świeżym okiem na swoich użytkowników, ocenić cele końcowe produktu i ponownie zdefiniować podróż, którą chcą, aby ich użytkownicy odbyli, aby się tam dostać. Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc w zdefiniowaniu ścieżki, która wyjaśni różne kroki potrzebne do odblokowania wzrostu produktu.